Köpvillkor & leverans
MW samarbetar med Klarna AB (org.nr. 556737- 0431) där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar via klarna Checkout. Klarna AB:s tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, Klarna Direkt, samt betalning genom internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner MW’s köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor. Aktuella villkor hittar du här.
Vi skickar våra varor med Postnord. Dina varor levereras som brev om det väger mindre än 500gram och allt över som paket. Leverans sker i regel till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe. Räkna med 1-5 arbetsdagars leveranstid.
Om du har en särskilt brådskande leverans, så kan du kontakta oss före ditt köp.
I fraktkostnaden ingår emballage, packning och porto.
Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå, vid till exempel erbjudanden, semester eller sjukdom.
Direktleverans
Gäller vid köp av nedladdningsbara produkter, så som PDF mönster. Nedladdningsbara produkter finns tillgängliga direkt efter köp och i obegränsad tid, och kan alltid laddas ner när du loggar in på din användare.
14 dagars returrätt
Du har alltid rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att du beställde. Varan skall vara oanvänd och oskadad, i obruten förpackning. Vid retur eller byte av varor betalar du själv samtliga fraktkostnader. Kontakta alltid oss (mwcrafts16@gmail.com) innan du skickar tillbaka något.
Ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter, till exempel PDF mönster, då de inte kan återlämnas utan ses som en tjänst som direktkonsumeras.
Reklamationer
Kontakta oss om du önskar att returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Ditt köp regleras i Distansförsäljningslagen och Konsumentköplagen. Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta oss på info@mwpatterns.com
Ej uthämtat paket
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur. Varor vilka levereras som postpaket till postens utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor. Brev som inte kan lämnas i din brevlåda levereras till närmaste utlämningsställe. Ej uthämtade varor returneras till oss.
Force majeure
MW ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som MW inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar MW dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och MW rätt att häva köpet med omedelbar verkan.